• UP DOWN SAMURAI •

Title screen of Up Down Samurai Appuda standing still on the left side of the screen Appuda getting sliced by an enemy Appuda slicing an enemy

Up Down Samurai is a small rhythm game I made completely on my own. This game was made on my spare time, outside of school for an underclassman. I made this game while trying to iterate on the rhythm game genre and give it more of an action game feel. It was made in Unity.

As it was for and underclassman, the game is in french. It might be a bit hard to grasp but it is still playable by anyone. Try it!

Up Down Samurai est un petit jeu de rythme que j'ai fait par moi-même. Il a été fait durant mon temps libre, en dehors des cours pour un étudiant d'une autre classe. J'ai créé ce jeu en essayant d'itérer sur le concept du jeu de rythme et lui donner un game feel de jeu d'action. Il a été fait sur Unity.

Essayez-le!

• INSIGHT •

• DÉTAILS •

Game Design & Gameplay


Up Down Samurai is the first rhythm game I made. As I've always loved the rhythm game genre, I wanted to have my own take on it. In order to make the game easy to pick up, I decided to give the player simple controls, different than the usual "key per note" approach rhythm games tend to take. The player only has 3 inputs to press in order to play: the Up and Down arrow keys, and the Spacebar.

The gameplay of this game is pretty simple. The player has to press the right key on the right beat. The samurai bounces up and down throughout the game to help the player know which key they have to press on the next beat.

Game Design & Gameplay


Up Down Samurai est le premier jeu de rythme que j'ai fait. J'ai toujours adoré les jeux de rythme donc je voulais avoir ma propre vision du genre. Afin d'avoir un jeu facile à prendre en main, J'ai décidé de donner des contrôles simples au joueur, différentes de l'approche "une touche par note" que les jeux de rythme ont l'habitude de prendre. Le joueur n'a que 3 touches à appuyer pour jouer: les touches directionnelles Haut et Down, ainsi que la touche Espace.

Le gameplay est assez simple. Le joueur doit appuyer la bonne touche au bon tempo. Le samouraï bouge de haut en bas tout le long de la partie pour aider le joueur à savoir quel touche il doit appuyer au prochain temps.

Thank you for reading!
Merci de votre lecture!