• COUPE & TOUILLE •

Cover image of Coupe & Touille The player is opening a menu and choosing the amount of vegetables they want to chop Carlo Bonissima is preparing himself before he starts cutting the vegetables Carlo Bonissima is cutting up the vegetables in rhythm

Coupe & Touille is a small rhythm game about cooking a french meal: the Ratatouille. The player has to simply cut the vegetables in rhythm and get the highest score possible. This game is my first published title on the Google Play Store. I published it with the help of Kaiso Studio, a small design studio I created with a few friends.

Every part of the game was made by me: the game design, the gameplay, as well as the music!

Coupe & Touille est un petit jeu de rythme sur la cuisine d'un plat français: la Ratatouille. Le joueur doit tout simplement couper les légumes en rythme et avoir le score le plus élevé possible. Ce jeu est mon premier titre publié sur le Google Play Store. Il a été publié avec l'aide de Kaiso Studio, un jeune studio de design que j'ai créé avec quelques amis.

Tout a été fait par moi: le game design, le gameplay, de même que la musique!

• INSIGHT •

• DÉTAILS •

Code Architecture


As Coupe & Touille is a simple game, I was able to implement a simple architecture in order to practice my programming skills. I used the design pattern of the observer as the main design pattern for the whole game. I found it very useful as rhythm games generally work around triggers and event calls following the beat of the music. Using this method, I can know when to send notes and how to animate the game on the beat

Architecture du code


Étant donné que Coupe & Touille est un jeu simple, j'étais capable de créer une architecture simple afin d'entraîner mes compétences en programmation. J'ai utilisé le design pattern de l'observateur pour l'intégralité du jeu. J'ai trouvé qu'il était très utile pusique les jeux de rythme fonctionnent souvent grâce à des triggers et des events suivant le tempo de la musique. Grâce à cette méthode, je peux savoir exactement quand il faut envoyer des notes et comment animer le jeu en suivant le tempo.

Thank you for reading!
Merci de votre lecture!